Linda Grann intervjuas av Specialpedagogik

– Det absolut viktigaste är att lära sig att det är en funktionsnedsättning.
Barnets beteende är bara toppen av ett isberg; därunder finns orsaker. Jag hör
av föräldrar och barn att lärare säger att eleven ”testar, är lat, manipulativ
eller behöver vänja sig” vid exempelvis den stökiga matsalen, när eleven
faktiskt inte klarar av ljudmiljön. Vi måste möta barnen med neuropsykiatriska
funktionshinder med respekt och kompensera för deras funktionsnedsättning.

Linda Grann intervjuas av tidningen Specialpedagogik.

drivkraftslinda_100pc_fmt

Artikel Specialpedagogik

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor.
Mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng